Comodo ITSM Patch manager

Comodo One. W tajniki Patch Management wykorzystujące Comodo ITSM


Jak sprawdzić stan poprawki i wdrożyć wybrane poprawki do urządzeń

Krok 1: Otwórz ITSM i kliknij “urządzenia”> “Lista urządzeń”. Kliknij na urządzeniu docelowym i otwórz zakładkę ‘Patch Management. Będzie to lista wszystkich poprawek dostępnych dla urządzenia. W kolumnie po prawej stronie wskazuje, czy poprawka jest zainstalowana, lub dostępne do instalacji. Znaczenie plastra przedstawiono w “dotkliwość” kolumnie “

Krok 2: Opcjonalne. Kliknij ikonę po prawej stronie lejka do filtrowania łaty na podstawie nazwy, zainstaluj status, nasilenie i inne kryteria.

Comodo One

Krok 3: Wybierz poprawki, które chcesz wdrożyć do urządzenia za pomocą pól wyboru po lewej stronie. Kliknij przycisk “Install”, aby wdrożyć poprawkę:

Zainstalować Patcha

Etap 4: Wybrane płaty zostanie dodany do kolejki instalacji i bezpośrednio po następnej udanej komunikacji z urządzeniem.

Patch Management

Jak wdrożyć poprawki z interfejsu zarządzania poprawkami ”

Interfejs zarządzania Aplikacje> Poprawka pozwala na zainstalowanie brakujących poprawek do wszystkich zarządzanych urządzeń.

Krok 1: Otwórz ITSM i kliknij “Aplikacje”> “Zarządzanie patch”. Interfejs zawiera wszystkie dostępne poprawki dla zarządzanych punktów końcowych. Zainstalowane “i” nie jest zainstalowany “kolumny pokazują, jak wiele urządzeń zainstalowano poprawki kontra nie jest zainstalowany. Kliknij numery w tych kolumnach, aby wyświetlić urządzeń docelowych.

Krok 2: Opcjonalne. Kliknij ikonę po prawej stronie lejka do filtrowania łaty na podstawie nazwy, zainstaluj status, nasilenie i inne kryteria.

Patch Management Interface

Krok 3: Wybierz poprawki, które chcesz wdrożyć za pomocą pól wyboru po lewej stronie. Kliknij przycisk “Install”, aby wdrożyć poprawkę:

Zainstaluj patch - interfejs

Etap 4: Wybrane płaty zostanie dodany do kolejki instalacji i bezpośrednio po następnej udanej komunikacji z urządzeniem (ów).

Lista Patch Management



Jak dodać harmonogram łatanie do profilu

Dodawanie procedury poprawki do profilu konfiguracji umożliwia automatyczne załatać urządzeń zgodnie z harmonogramem wybór. Uwaga – ten poradnik pokazuje, jak zaplanować ‘predefiniowanego “procedurę załatać Comodo. Można również tworzyć własne procedury klikając ‘Konfiguracja szablonów “>” procedury “.

Krok 1: Otwórz ITSM i kliknij ‘Konfiguracja szablony “>” Profile “. Wybierz profil, do którego chcesz dodać procedurę poprawki.

Krok 2: Kliknij przycisk “Dodaj profil sekcji” na górze i wybierz “procedur”. Jeśli już dodany komponent “procedur”, a następnie po prostu kliknij na nim i przejść do kroku 3.

Profil zarządzania poprawkami

Krok 3: Otwórz zakładkę “procedury” i kliknij “Dodaj”:

procedury

Krok 4: Zacznij wpisywać nazwę procedury poprawek w polu wyszukiwania. Comodo ITSM ma następujące, wstępnie zdefiniowane, procedur połączeniowych do wyboru:

Aktualizacje krytyczne poprawki

Aktualizacje poprawkami zabezpieczeń

łata Konserwacja

Najlepsze praktyki – radzimy zaplanować aktualizacje “krytyczne łaty” oraz “Poprawka zabezpieczeń Updates”, aby uruchomić codziennie, a “Konserwacja patch”, aby uruchomić w tygodniu.

Uwaga. Można również tworzyć własne procedury krosowe. Kliknij tutaj, aby uzyskać pomoc z tym.

Krok 5: Po wybraniu procedury wybierz datę początkową i częstotliwość oraz czas początkowy:

istniejąca procedura

Krok 6: Kliknij przycisk “Dodaj”, aby dodać procedurę profilu. Kliknij przycisk “Zapisz” (po prawej stronie), aby zapisać profil.

Procedura łatka zostanie automatycznie uruchamiane na urządzeniach, do których stosowany jest ten profil.



Jak ręcznie uruchomić procedurę plaster na urządzeniach

Procedury poprawkę można uruchomić bezpośrednio na wybranych urządzeniach z interfejsem “w procedurach.

Krok 1: Otwórz ITSM i kliknij ‘Konfiguracja szablonów “>” procedury “

Krok 2: Rozwiń folder ‘predefiniowanych procedura “po lewej stronie i wybierz” patch “Deployment:

procedura

Krok 3: Wybierz które plaster Procedura chcesz uruchomić z następujących predefiniowanych procedur do wyboru:

Aktualizacje krytyczne poprawki
Aktualizacje poprawkami zabezpieczeń
łata Konserwacja

Najlepsze praktyki – radzimy uruchomić patch “krytyczne aktualizacje” i “Poprawka zabezpieczeń Aktualizacje ‘na codzień, a” Konserwacja patch “na tydzień. Można również rozważyć aktualizacji harmonogramów poprawki , jeśli nie zostało to zrobione.

Krok 4: Kliknij przycisk “Uruchom”, a następnie wybrać swoje urządzenia docelowe:

procedura Run

Można wybrać “All Devices” lub zacznij pisać w “Selected Device (s)” pole wyboru konkretnych urządzeń lub grup urządzeń:

Procedura Run

Krok 5: Kliknij przycisk “Uruchom”, aby natychmiast wdrożyć procedurę poprawki do wybranych urządzeń.


Jak utworzyć niestandardową procedurę poprawki

ITSM dostarczany z zestawem predefiniowanych procedur połączeniowych, które obejmują większość przypadków użycia. Jednakże, można również tworzyć własne procedury, aby dokładnie określić, które są stosowane rodzaje plastrów.

Krok 1: Otwórz ITSM i kliknij ‘Konfiguracja szablonów “>” procedury “

Krok 2: Kliknij przycisk “Utwórz”, a następnie “Utwórz Procedura patch ‘:

Tworzenie Procedura patch

Krok 3: Wpisz nazwę i opis zabiegu następnie wybierz folder, w którym chcesz go zapisać. W tym przykładzie użyjemy folderze Custom “Moje procedur”. Kliknij przycisk “Utwórz”, aby zapisać procedurę.

Createing Procedura patch

Krok 4: Zostaniesz automatycznie przeniesiony do ekranu konfiguracji procedury. Ekran konfiguracji posiada trzy zakładki – Ogólne, Opcje wykonania i dziennik wykonywania:

zainstalowanie procedur krytycznych

Ogólne – Pozwala zmienić nazwę, opis i folder procedury i określić, które alert jest wyświetlany, należy procedura zawiedzie.

Execution Options – Pozwala dostosować jakie rodzaje plastrów są objęte procedurą. W przypadku aktualizacji zabezpieczeń, można także wybrać, które nasilenie łat do zainstalowania.

Wykonanie kłody – Pokazuje listę wszystkich kłód wdrażania poprawek. Są one przydatne, by sprawdzić, czy plaster prowadził prawidłowo, czy nie.

Gdy te czynności zostały zakończone i zatwierdzić nową procedurę, można go uruchomić na wszystkich lub wybranych urządzeń, klikając przycisk “Uruchom”:

Procedura Run

  • Po zatwierdzeniu nowej procedury zostaną wymienione w ‘Konfiguracja szablonów “>” procedury “> Folder” Moje procedur. Można go uruchomić na urządzeniach z tego interfejsu w dowolnym momencie. Kliknij tutaj, aby uzyskać pomoc z tym.
  • Można również dodać nową procedurę do profilu dla regularnych, zaplanowanych wdrożeń. Kliknij tutaj, aby uzyskać pomoc z tym.